zondag 27 september 2015

Brainwash/#100happydays

Zojuist heb ik gekeken naar Brainwash met Hans Sibbel. Hij vertelde dat hij uit eten ging met een overtuigd vegetariër. Ze gingen samen uit eten, en hij nam, na overleg met zijn vriend, een haantje van de grill. Hij vond het eigenlijk jammer dat deze vegetariër hem er niet van had geprobeerd te overtuigen om geen vlees te eten. Als je met iemand boodschappen gaat doen, en deze steelt in de supermarkt spullen en laat dat aan jou zien, dan zou je, als je tegen winkeldiefstal bent, proberen deze vriend ervan te overtuigen niet te stelen. Waarom zou die vriend wel van je accepteren dat jij vlees eet, terwijl dit volgens zijn overtuiging slecht is voor de wereld, de dieren en je gezondheid ( i.v.m. de  hormonenmaffia).

https://youtu.be/frIS_JCThOc
Ook pleit hij voor een Ministerie voor Geluk. Dit Ministerie zou geen budget hebben maar het leven eigenlijk ontregelen. Bijvoorbeeld een week geen tv in Amsterdam. Of een week restaurants verbieden om vlees te serveren.


Ik vond dit wel een mooi gegeven. Ik ben zelf van de week van de trap gevallen op Station Hoofddorp en kan daarom niet lopen. Mijn leven is dus ook ontregeld maar ik kan niet zeggen dat mijn humeur er onder geleden heeft. ( Behalve op vrijdagavond, toen had ik veel pijn. Ik heb met veel moeite en pijn om 18:00 uur 10 meter naar mijn bed gestrompeld)  Gisteren heb ik een vriendin gevraagd boodschappen voor mij te doen. En ik was heel blij dat er iemand was die dit voor mij wilde doen.

Vandaag kwam een vriend langs om mijn voet te verzorgen en ik kon hem ook nog vragen om het huis een beetje op te ruimen. Maar toen ik hem vroeg of hij van de week, als het nodig was boodschappen voor mij wilde doen, zei hij: Dat is goed, dat wil ik voor je doen,  maar ik koop geen vlees, ik ben vegetariër. Ja, dat is dan wel iemand die staat voor zijn principes.

Morgen komt een collega met de auto mij thuis ophalen om samen naar het werk te gaan. Bovendien schreef ze mij dat ze mij altijd aan mij dacht, in haar gebeden. Nou daar word ik wel blij van.

Zo, nu heb ik jullie meteen op de hoogte gebracht van een aantal dingen waar ik blij van werd deze week.  Maar toch zet ik op Facebook onder #100happydays andere berichten dan ik in mijn agenda opschrijf. De dingen in mijn agenda zijn vaak veel simpeler dan die ik op Facebook plaats. Ik ben al blij dat ik lekker rustig kan ontbijten, dat de zon schijnt. Dat de kachel het doet en ik lekker op de bank kan zitten met een boek, nu ik niet kan lopen. Maar dit is wat ik op Facebook heb geplaatst:

Maandag: Zelfgemaakte roti. ( met kip want ik ben dus geen vegetariër)



Dinsdag: Overtollige boeken uit mijn eigen minibieb in een andere minibieb, die minder goed loopt plaatsen.
Woensdag: Vanavond begint voor mij het weekend

Donderdag: Op ontdekkingsreis in mijn eigen leven, met Bureau Play

Vrijdag: Mijn zus heeft het huis van mijn moeder mooi schoon opgeleverd,  het huis kan nu  de verkoop in.
Zaterdag: Een vriendin doet boodschappen voor mij, nu ik dit zelf niet kan.



Zondag: Een vriend verzorgt mijn voet.
Maandag: Een collega speelt voor taxichauffeur ( komt er morgen op)  

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie week, afgezien van de ellende met je voet... Heb je die rotiplaat ook zelf gemaakt? Meneer F. maakt ook wel eens zelf roti, m.u.v. de plaat. Dan maakt hij zelf aardappeltjes, boontjes, kool, gebraden kip en ei, en de plaat koopt hij bij de toko. Lijkt me best lastig om zelf zo'n mooie dunne pannenkoek te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De rotiplaat koop ik als deeg uit de diepvries van de toko en dan bak ik hem in de koekenpan. Dan gaat het deeg rijzen en smaakt de roti supervers. Ik koop ook wel kant en klare rotivellen die je in magnetron kan opwarmen, maar die smaken toch wat oud.

    BeantwoordenVerwijderen